Dołącz do nas 

Unia Rdzennych Suwerenów

Imię
Telefon kontaktowy
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

 

ⱂⱁⱍⱆⰺ ⱄⱏⰾⰰⰲⰻⰰⱀⱐⱄⰽⱘ ⰿⱁⱌ

 

 

CO WYBRAĆ PRZY OBOWIĄZKU SZCZEPIEŃ  ?

(informacje dotyczące pism: 1 - 4) 

 

Ważne: Jeżeli uznajesz siebie za osobę fizyczną i posługujesz się numerem Pesel oraz czujesz że Twoje prawa nie są naruszane, masz obowiązek przestrzegać przepisów obowiązującego prawa stosowanych wobec osób fizycznych.

 

Prawa jednostki a obowiązki administracyjne

Nakładanie obowiązków związanych ze szczepieniami musi być zgodne z zasadami wynikającymi z art. 31 ust. 3 Konstytucji RP, który stanowi, że ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i wyłącznie wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie prawnym dla jego bezpieczeństwa lub ochrony zdrowia publicznego. Wszelkie decyzje organów administracyjnych muszą być proporcjonalne, niezbędne i adekwatne do celu, jaki mają osiągnąć.

Europejski Trybunał Praw Człowieka w wyroku z dnia 8 kwietnia 2021 r. uznał, że nakładanie obowiązków szczepień może być zgodne z Europejską Konwencją Praw Człowieka, jednak podkreślił konieczność stosowania środków proporcjonalnych oraz zapewnienia mechanizmów odwoławczych.

 

Zanim zgłosisz dziecko do przychodni

Przed zgłoszeniem dziecka do przychodni warto rozważyć kwestię korzystania z prywatnej opieki lekarskiej lub medycyny alternatywnej. W dzisiejszych czasach nauka dostarcza wielu potwierdzonych dowodów, że korzystanie z medycyny alternatywnej jest o wiele bardziej skuteczne niż medycyna stosowana w lecznictwie systemowym. Oczywiście, medycyna nowoczesna jest wyśmienita, jeżeli chodzi o skomplikowane operacje chirurgiczne typu złamania, udary, wylewy itp. Natomiast samo leczenie współczesnymi środkami farmakologicznymi, jest przysłowiowym gwoździem do trumny chorób i perturbacji zdrowotnych. Jeżeli jesteś świadomym rodzicem i zależy Ci na dobru dziecka, warto również zainteresować się tak zwaną medycyną informacyjną, której spektakularne osiągnięcia zostały już dawno udowodnione przez wielu naukowców.

Nie zgłaszając dziecka do  systemowej opieki lekarskiej, sprawiasz że dziecka nie ma w rejestrach lekarskich, więc wezwanie na szczepienia nie przyjdzie.

Dodatkowym sposobem uniknięcia otrzymywania wezwań dotyczących szczepień jest wymeldowanie się z dotychczasowego miejsca zamieszkania. Obowiązek meldunkowy jest fikcją prawną dotyczącą tak zwanych osób fizycznych (również fikcja prawna) Możesz mieszkać w swoim mieszkaniu lub domu nie posiadając w nim meldunku. Oczywiście działa to wyłącznie w sytuacji kiedy dziecko nie uczęszcza do systemowego żłobka, przedszkola lub szkoły. Wówczas, ze względu na rejonizację system wymaga podania adresu zamieszkania lub zameldowania. Tutaj z pomocą przychodzą coraz bardziej powszechne inicjatywy zakładania żłobków, przedszkoli a także szkół tak zwanych poza systemowych które utrzymują się wyłącznie ze środków rodziców i nie są związane ograniczeniami systemowymi. 

 

Kiedy dostaniesz wezwanie na szczepienie

Kiedy otrzymasz wezwanie na szczepienie wbrew swojej woli, wyraź swój warunkowy akt zgody w formie odpowiednio sformułowanego oświadczenia woli. Pamiętaj że każde oświadczenie woli jest ważnym aktem prawnym posiadającym umocowanie prawne. Inną kwestią jest, że system podejmuje próby aby łamać przepisy prawa w przedmiocie oświadczeń…no cóż. Możesz również wysłać do Sanepidu lub przychodni zgodę warunkową obwarowaną klauzulą odpowiedzialności. 

Pismo do pobrania nr. 1 (czytaj więcej tutaj)

 

Rób wszystko co możesz i nigdy się nie poddawaj. Pamiętaj że kropla drąży skałę. Warto również zadbać o swoje finanse i przed podjęciem jakichkolwiek działań założyć  sobie konto bankowe poza systemem ogniwo np. Wise, N26, Zen itp. aby uniknąć niemiłej niespodzianki zajęcia rachunku bankowego przez Sanepid. Jest to oczywiście niezgodne z prawem, ale cóż, wiemy jak jest. 

 

Postępowanie administracyjne przed nałożeniem grzywny

Jeżeli otrzymałeś pismo z informacją o wszczęciu postępowania w sprawie "niewywiązania się z obowiązku szczepień" , pamiętaj że podstawą do wszczęcia postępowania jest "uchylanie się od obowiązku szczepień" oraz jest ono podejmowane w celu "wywiązania się z tegoż obowiązku". Natomiast Ty nie uchylasz się od "obowiązku" tylko wyrażasz warunkową zgodę na szczepienie obwarowaną: podpisaniem klauzuli odpowiedzialności za NOP, udostępnienie wyników badań laboratoryjnych stosowanych preparatów medycznych włącznie z listę możliwych skutków ubocznych, udostępnieniem wszelkich dokumentów włącznie z ustawą, podpisanych przez osoby do tego upoważnione, na mocy których podnoszony wobec Ciebie obowiązek jest prawnie umocowany. W takiej sytuacji postępowanie administracyjne staje się bezprzedmiotowe ponieważ warunkowa zgoda nie jest tożsama z uchylaniem się od obowiązku. 

Dodatkowo, zgodnie z przepisami ustawy o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1657), sanepid może prowadzić postępowania administracyjne wyłącznie wobec osób fizycznych. Nie ma kompetencji do nakładania sankcji na inne podmioty, takie jak osoby prawne, jednostki organizacyjne bez osobowości prawnej a tym bardziej osoby naturalne niebędące osobami fizycznymi. W związku z tym wszelkie grzywny, które miałby nakładać sanepid, musiałyby być skierowane do osób fizycznych i realizowane zgodnie z obowiązującymi procedurami, a wiadomym jest że polskie ustawodawstwo pozbawione jest prawnej definicji osoby fizycznej która w istocie rzeczy nie istnieje.

Co więcej, zgodnie z art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego, decyzja administracyjna powinna być skierowana do osoby mającej obowiązek jej wykonania. Oznacza to, że sanepid musi jasno określić osobę fizyczną, wobec której toczy się postępowanie, co dodatkowo ogranicza zakres jego działań.

Pismo do pobrania nr 2 (czytaj więcej tutaj)

 

Postanowienie o nałożeniu grzywny

Decyzja administracyjna o nałożeniu grzywny z powodu uchylania się od szczepień posiada poważny błąd formalny oraz jest wadliwa ponieważ: Sanepid nie może nakładać grzywien oraz kar finansowych,  Sanepid nie jest wierzycielem, Sanepid prowadzi działalność pod odpowiednio nadanymi numerami NIP oraz REGON a Ty nie masz z nim umowy poświadczającej istnienie stosunku prawnego w zakresie świadczenia tak zwanej opieki lekarskiej,  nie uchylasz się od "obowiązku szczepień"  wręcz przeciwnie-wyrażasz warunkową zgodę, nie jesteś osobą fizyczną, "obowiązek szczepień" dotyczy wyłącznie osób przebywających ( nie zamieszkujących na stałe) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 

 

Zgodnie z art. 2 § 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 479; dalej jako „u.p.e.a.”), wszczęcie egzekucji administracyjnej wymaga istnienia tytułu wykonawczego. Tytuł ten jest dokumentem urzędowym, który stanowi formalną podstawę do przymusowego ściągnięcia należności publicznoprawnej bądź wymuszenia określonego zachowania na dłużniku.

W procedurze administracyjnego postępowania egzekucyjnego, niezwykle istotnym i fundamentalnym zagadnieniem jest rozdział kompetencji między organem uprawnionym do wydania rozstrzygnięcia (wierzyciel), a organem egzekucyjnym właściwym do przeprowadzenia przymusu administracyjnego. Zasada ta wywodzi się z konstrukcji prawnej, która ma zapewnić neutralność i bezstronność organu działającego jako organ egzekucyjny. Wyraża ją m.in. art. 19 u.p.e.a., określający, jakie organy pełnią funkcje egzekucyjne w poszczególnych kategoriach należności i kto może być wierzycielem w danej sprawie.

Tymczasem Państwowa Inspekcja Sanitarna (zwłaszcza powiatowe i wojewódzkie stacje sanitarno-epidemiologiczne, potocznie określane jako „Sanepid”) występuje zarówno jako organ właściwy do nałożenia na obywatela określonych obowiązków o charakterze publicznoprawnym, jak i podmiot egzekwujący niezrealizowane należności. W ocenie wielu sądów administracyjnych, a także doktryny, takie łączenie ról budzi zasadnicze wątpliwości.

Zgodnie z utrwaloną praktyką i orzecznictwem, nie jest dopuszczalne, aby organ był jednocześnie wierzycielem (czyli podmiotem, który dochodzi należności) i organem egzekucyjnym (który zmusza dłużnika do wywiązania się z obowiązku). W art. 19 u.p.e.a. wymieniono, które podmioty mogą pełnić funkcję organu egzekucyjnego, przy czym sama ustawa precyzyjnie wskazuje, że wierzyciel nie może łączyć tych dwóch ról jednocześnie, jeśli nie ma na to wyraźnej podstawy ustawowej.

W literaturze prawniczej podkreśla się, że wierzyciel występujący z żądaniem spełnienia obowiązku przez stronę, nie może sam przejść „na drugą stronę” i stać się organem egzekucyjnym, wobec tego samego zobowiązanego. Ma to na celu uniknięcie sytuacji, w której strona nie miałaby realnej ochrony swoich praw. Zasada ta jest uznawana za fundament sprawiedliwej i obiektywnej procedury administracyjnej.

W obowiązujących przepisach (zarówno w ustawie o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, jak i aktach wykonawczych) nie ma przepisu, który wyraźnie przyznawałby jednostkom Sanepidu kompetencję do wystawiania tytułów wykonawczych w sprawach, w których same są wierzycielem. Oznacza to, że wszelkie próby wszczęcia egzekucji administracyjnej przez Sanepid „we własnej sprawie” stoją w sprzeczności z podstawowymi zasadami u.p.e.a. i z orzecznictwem, w myśl którego organ wierzyciel nie jest tożsamy z organem egzekucyjnym, o ile nie przewidują tego przepisy szczególne.

 

Reasumując, w świetle obowiązujących przepisów, w szczególności art. 2 § 1 i art. 19 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, Sanepid (jako organ pełniący funkcję wierzyciela w sprawach administracyjnych) nie może skutecznie wszczynać egzekucji administracyjnej i samodzielnie wydawać tytułu wykonawczego na swoją rzecz. Brak jest wyraźnej podstawy prawnej przyznającej mu takie uprawnienia. Jak wskazuje orzecznictwo sądów administracyjnych, prowadzenie egzekucji przez organ niemający do tego ustawowego umocowania stanowi naruszenie zasad postępowania administracyjnego i może skutkować nieważnością czynności egzekucyjnych oraz ewentualną odpowiedzialnością odszkodowawczą za szkody wyrządzone wskutek niezgodnego z prawem działania organu.

 

Ponadto, nakładanie grzywien musi być realizowane w sposób zgodny z procedurami i kompetencjami określonymi przez ustawodawcę. W przypadku braku szczepienia sanepid może jedynie wszcząć postępowanie administracyjne zmierzające do realizacji obowiązku wykonania szczepienia, jednak nie może jednostronnie nakładać sankcji finansowych.

 


Pismo do pobrania nr 3 (czytaj więcej tutaj)

 

Co można zrobić po nałożeniu grzywny ?

Napisz poprawnie sformułowane pismo opierając się na powyższych informacjach, skorzystaj z gotowych pism dostępnych w zakładce "Pisma do pobrania", wyślij zapytanie o wsparciu prawnym URS poprzez formularz kontaktowy w zakładce Pomoc Prawna lub skorzystaj z pomocy osoby posiadającej doświadczenie w tym zakresie. 

UWAGA: Jedno pismo zazwyczaj nie wystarcza. Przygotuj się na ochronę swoich praw i swojej rodziny. Pamiętaj że to Ty jesteś rdzennym mieszkańcem, Suweren i wolnym człowiekiem. 

 

Szczepienia tuż po porodzie.

Jeżeli korzystasz z systemowej opieki medycznej, wiesz że nie jesteś osobą fizyczną oraz rozumiesz swoje prawa, aby ochronić swoje dziecko przed podaniem wirusów i metali ciężkich poprzez iniekcję  po porodzie, wyraźnie i stanowczo wyraź swoją decyzję o warunkowej zgodzie na szczepienie po wcześniejszym podpisaniu przez lekarza prowadzącego, klauzuli odpowiedzialności. Lekarz prowadzący nie wyrazi na to zgody i będzie prawdopodobnie stosował różne "sztuczki" aby doprowadzić do podania dziecku wirusów. Nie pozwól mu na to. Nie ustępuj ani na krok. Złóż w szpitalu stosowne pismo kilka dni przed planowaną datą porodu lub wyślij je listem poleconym za potwierdzeniem odbioru i miej przy sobie włącznie z drukami nadania i odbioru, przy porodzie.

Pismo do pobrania nr 4 (czytaj więcej tutaj)

 

Wnioski i rekomendacje

Legalność nakładania grzywien za brak szczepienia przez sanepid budzi uzasadnione wątpliwości z uwagi na:

  • Brak podstaw prawnych pozwalających sanepidowi na nakładanie grzywien w drodze postępowania administracyjnego,
  • Fakt, że sanepid nie może być wierzycielem w rozumieniu ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
  • Ograniczenie kompetencji sanepidu do prowadzenia postępowań wyłącznie wobec osób fizycznych,
  • Potrzebę przestrzegania zasad proporcjonalności i konieczności w działaniach administracyjnych.

 

Jest wiele prac naukowych, wypowiedzi ludzi ze świata nauki oraz organoleptycznych dowodów opierających się na faktach, że podawanie dzieciom i dorosłym wirusów i metali ciężkich w drodze iniekcji, powoduje wzrost chorób przewlekłych i nieuleczalnych włącznie z osłabieniem prawidłowych reakcji neurologicznych i funkcji poznawczych całej populacji, którą można łatwiej zarządzać i ją kontrolować.

 

Mówią że Narodem się Rządzi. My mówimy że Narodowi się służy.

 

Źródło: Materiały wewnętrzne URS

 

 

Powiązane artykuły:

CZY SZCZEPIENIA SĄ OBOWIĄZKIEM ? – czytaj więcej

 

Jeśli chcesz uzyskać wsparcie i pomoc prawną jako rdzenny mieszkaniec ziem na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, wypełnij formularz i skontaktuj się z nami.

 

 

 

Imię
Telefon kontaktowy
Twój e-mail:
Treść wiadomości:
Wyślij
Wyślij
Formularz został wysłany — dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Unia Rdzennych Suwerenów

 

Unia Rdzennych Suwerenów (URS) 2024.

Wszystkie prawa zastrzeżone